O wychowaniu w wierze, problemach, jakie napotyka katecheza i pomocy dla wszystkich, którzy troszczą się o przekaz wiary – nie tylko młodym – mówi ks. prof. dr hab. Jan Kochel, współredaktor wydanego niedawno „Leksykonu katechetycznego”, pierwszej tego typu pozycji na rynku polskim.
– Nikt nie nauczył polskich rodziców przekazywania wiary – mówi ks. Przemysław Drąg, dyrektor Krajowego Ośrodka Duszpasterstwa Rodzin.
Twórcy katolickiej szkoły w podkrakowskich Piekarach zadbali o każdą ze sfer życia młodego człowieka.
O poziomie nauczania religii w szkole i przygotowaniu nauczycieli tego przedmiotu mówi ks. Piotr Pierzchała.
Wprowadzenie obowiązkowych lekcji religii lub etyki wiąże się z dużym wysiłkiem organizacyjnym. Dla dobra uczniów warto go jednak podjąć.
Rozmowa z ks. prof. dr hab. Piotrem Tomasikiem, koordynator Biura Programowania Katechezy przy Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski.
W tekście zatytułowanym „Między szkołą a parafią”, opublikowanym w 36 numerze „Gościa”, spróbowaliśmy dokonać pewnego podsumowania 30-letniej obecności nauczania religii/katechezy w szkole. Czy przeniesienie katechezy z salek parafialnych do klas szkolnych dało tylko dobre owoce?
Nie dopilnowaliśmy do końca równowagi miejsc katechezy, a więc domu rodzinnego, parafii i szkoły. I do tego trzeba wrócić – mówi KAI kard. Kazimierz Nycz.
Obecnie w kraju działa 487 szkół katolickich, do których uczęszcza ponad 70 tys. uczniów.
Szkolne lekcje religii nie miały zastąpić katechezy parafialnej, ale być jej dopełnieniem. W trzydziestą rocznicę powrotu religii do polskich szkół warto o tym przypominać.