Zarzut, że Kościół katolicki sprzeciwia się edukacji seksualnej, jest nieprawdziwy.
Rok szkolny rozpoczął się na dobre. Jak wygląda katecheza w typowej szkole, wszyscy wiemy. A jak katechizuje się głuchonieme dzieci i młodzież?
O pracy katechetów i o zmianach w nauczaniu religii po wprowadzeniu reformy oświaty mówi ks. Piotr Tomasik, koordynator Biura Programowania Katechezy.
O pierwszej w Polsce Szkole Duszpasterzy Młodzieży mówi ks. prof. Krzysztof Pawlina, rektor Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie.
Kiedy Paweł po raz pierwszy przyjął ciało Pana Jezusa, usiadł w ławce i zawołał głośno: „Przyszedł!”, a potem zaczął klaskać.
To nie rozwój intelektualny decyduje o tym, czy człowiek jest zdolny do uczestnictwa w sakramentach, ale pragnienie serca. − Na podstawie czego mamy im zabraniać przyjścia do Jezusa? – pyta wieloletni duszpasterz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
To nie jest ta sama droga co kiedyś. Nie trzeba tłuc się nieustannie za sznurem ciężarówek, z myślami czarniejszymi od asfaltu. Katolicki Uniwersytet Lubelski jest jakby bliżej. Choć w rzeczywistości zawsze był blisko... człowieka.
– Czasami to my powinniśmy uczyć się wiary od tych dzieci – mówi Barbara Brzeska.
Ks. Krzysztof Hołowczak mówi, że w szkołach katolickich stawia się na naukę i wychowanie, aby uczeń stał się odpowiedzialnym człowiekiem.
W zdecydowanej większości krajów UE (o tradycji katolickiej) nauczanie religii w szkole - podobnie jak w Polsce ma charakter wyznaniowy i na jej program mają wpływ określone Kościoły.