Obywatele Polski mają konstytucyjne prawo do udziału w lekcjach religii w szkole, Kościoły i związki wyznaniowe - do jej nauczania, a katecheci do wynagrodzenia za swą pracę, tak jak inni nauczyciele.
Dwaj mężczyźni, wykorzystując niedawno odkrytą teorię systemów, proponują nowy sposób prowadzenia katechezy.
Dwudziestu młodych Amerykanów z Uniwersytetu Notre Dame przyjechało do Polski, by poznać miejsca związane z Janem Pawłem II i doświadczyć katolickiego uniwersytetu, którego profesorem był Karol Wojtyła.
Ks. prof. Antoni Dębiński mówi o podróżach służbowych do USA i Kanady oraz o uniwersalnej misji uniwersytetu katolickiego.
Gdy matka Marcelina zakładała szkołę, zapewne nie sądziła, że przetrwa ona dwie wojny światowe, komunę i reformy edukacji.
O starzejącej się Europie, „platonicznej islamofobii” i pierwszym miejscu Polski w pewnej statystyce mówi ks. prof. Janusz Balicki.
Na studiowanie teologii nigdy nie jest za późno. Nawet gdy ma się rodzinę, dzieci i inną pracę.
– Dla mnie to tak, jakbyś zajmowała się nauką o krasnoludkach – stwierdził znajomy na wieść o wyborze studiów teologicznych. Czy warto poświęcać czas na tak „niepraktyczny” kierunek kształcenia?
Praca z dziećmi to jej pasja i powołanie. Nie tylko uczy katechezy aż w trzech szkołach, ale „po godzinach” dba, by najmłodsi byli blisko Boga.
O nauczaniu religii w europejskich szkołach i bierzmowaniu, które nie jest duchową maturą, z ks. Romanem Buchtą rozmawia Marcin Jakimowicz.