– Teologia jest nie tylko dla katechetów. Jest dla osób, które pragną wejść głębiej w relację z Bogiem, które poszukują odpowiedzi i które chcą znaleźć sens swojego życia – mówi Julia Skowrońska, studentka Instytutu Filozoficzno- -Teologicznego im. Edyty Stein w Zielonej Górze.
O budowaniu relacji z uczniami mówi Sebastian Jokiel, katecheta w Zespole Szkół Zawodowych w Oleśnie i zdobywca tytułu Bohater Katechezy.
O wyzwaniach, jakie stawia przed katechetami współczesność, działaniach mających pobudzić wyobraźnię miłosierdzia i „banku pomysłów”, stworzonym przez nauczycieli religii, mówi ks. kan. Tyberiusz Kroplewski, dyrektor Wydziału Katechetycznego gdańskiej kurii.
O „drażnieniu” innych chrześcijańską tożsamością i szansie dla wychowanków przedszkoli katolickich mówi abp Marek Jędraszewski, metropolita krakowski i członek Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski.
O sytuacji szkół katolickich w archidiecezji opowiada ks. dr Krzysztof Wilk, dyrektor Wydziału Katechetycznego Kurii Metropolitalnej oraz trzech przedszkoli, czterech szkół podstawowych, gimnazjum i liceum ogólnokształcącego, prowadzonych przez Katolickie Centrum Edukacyjne Caritas Archidiecezji Krakowskiej.
– To nieuczciwe – wymagać od dziecka więcej, niż może osiągnąć – mówi s. Karolina Łuczak.
O kanapkach z serem i spójnych wartościach między domem i szkołą mówi ks. dr Sylwester Jeż.
Człowiek wykształcony powinien umieć racjonalnie ocenić rzeczywistość, zamiast dryfować w przypadkowym kierunku zmiennej kultury.
Zapał i spory, radość i krytyka, słowo Boga i – czasem ostra – wymiana słów między ludźmi, problem z papierem, cenzurą… Dzieje Biblii Tysiąclecia opisane przez ks. dr. hab. Rajmunda Pietkiewicza przypominają chwilami film akcji.
– Wiele razy słyszałam fragment Pisma Świętego o narodzeniu Jezusa. Niby jest on znany. Ale dziś zastanawiam się, czy nawet nauczenie się go na pamięć pozwoli człowiekowi na odkrycie wagi tego wydarzenia – zastanawia się Julia.