– Finansowanie lekcji religii w szkołach z budżetu państwa to nie marnotrawstwo, ale inwestycja – uważa ks. Tyberiusz Kroplewski, dyrektor Wydziału Katechetycznego archidiecezji gdańskiej.
Na początku nie było katechezy. Na początku, czyli w życiu pierwszych chrześcijan. Na początku była ewangelizacja, zarażanie działaniem Jezusa Zmartwychwstałego. Dzisiaj nazywa się to głoszeniem kerygmatu.
Z ks. kanonikiem dr. Markiem Przybylskim, dyrektorem Wydziału Duszpasterstwa Dzieci i Młodzieży warszawskiej kurii, rozmawia Joanna Jureczko-Wilk.
O tym, dlaczego lekcje religii to za mało, z ks. dr. Adamem Bielinowiczem z wydziału nauki katolickiej kurii metropolitalnej w olsztynie, rozmawia ks. Piotr Sroga.
O kryzysie studiowania, potrzebie przywrócenia elitarności w kształceniu uniwersyteckim i planach rozwoju KUL z o. prof. Marcinem Tkaczykiem, franciszkaninem konwentualnym, prorektorem KUL ds. nauki i promocji, rozmawia ks. Rafał Pastwa.
Nie przerażają ich wczesna godzina i koniec tygodnia. Mogliby pospać, a wstają przed 7.00 rano, żeby od 8.00… rozważać Pismo Święte. W szkole. I nie są to dziwne wyjątki, ale ponad 40 uczniów z klas III–V.
Duch Święty dotyka każdego, o czym przekonują się uczestnicy programu „Młodzi na progu”. Czasami jednak działa w sposób dość zaskakujący.
- Ludzie różnie patrzą na nasze dzieci. Nieraz komentują, że im nauka religii czy sakramenty święte nie są potrzebne. A przecież Pan Jezus w centrum stawiał właśnie dziecko – mówi s. Jolanta Radomyska SSpS, katechetka w Zespole Szkół Specjalnych w Raciborzu.
O katechetycznych wyzwaniach, szansach i niepokojach mówi ks. Marek Korgul, dyrektor Wydziału Katechetycznego.
Zawsze powtarzam, że każda lekcja religii to spotkanie z Bogiem. Moim zadaniem jest ukazanie dzieciom tego, jak Bóg je kocha.