O oddawaniu narządów bliźnim i rozpoznawaniu śmierci mózgu mówi transplantolog prof. Zbigniew Włodarczyk.
Nie mam zamiaru zajmować się tu kwestią, czy in vitro jest etyczne, czy nie. Chciałbym tylko zapytać: co zrobić z „nadliczbowymi” embrionami? Poszukajmy odpowiedzi.
O moralnych i politycznych konsekwencjach ustawy o in vitro z dominikaninem o. Maciejem Ziębą rozmawia Andrzej Grajewski .
Biskupi są przeciwni procedurze in vitro. Ale dzieci powołane w ten sposób do życia należy przyjąć z miłością i szacunkiem, na który zasługują tak samo jak dzieci poczęte naturalnie.
O tym, czy ciężka nieuleczalna choroba usprawiedliwia zabicie nienarodzonego dziecka i jakie są moralne konsekwencje takiego czynu.
Dlaczego Kościół sprzeciwia się sztucznemu zapłodnieniu? Czy pragnienie dziecka to grzech? – te pytania zadają często małżonkowie, którzy z ust lekarza usłyszeli diagnozę, że bez in vitro nie mają szans na doczekanie się potomka.
Zespół Ekspertów ds. Bioetycznych KEP wyraża uznanie i zapewnia o wsparciu tych lekarzy, którzy odważnie deklarują wolę wykonywania zawodu w zgodzie z sumieniem, broniąc godności lekarskiej.
Po kilkanaście procent pielęgniarek i farmaceutów korzysta z klauzuli sumienia. Prawo i zwyczaje nie ułatwiają im tego.
Z Carlo Casinim, eurodeputowanym Europejskiej Partii Ludowej (Chrześcijańscy Demokraci), inicjatorem akcji „Jeden z nas”, rozmawia Joanna Bątkiewicz-Brożek.
Życie człowieka zaczyna się od chwili zapłodnienia. Embrionu ludzkiego nie wolno więc niszczyć – orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu. To podstawa do zorganizowania największej w historii akcji pro-life w Europie. I zmian w europejskim prawie.